بلاگ

تفاوت ژانرهای مختلف بازی اتاق فرار

برخلاف تصور خیلی از افراد، اتاق فرار داری ژانرهای مختلفی است؛ از جمله ژانرهای مختلف اتاق فرار می توان به ترسناک، جنایی، ماجراجویی، معمایی، وحشت و کارآگاهی اشاره کرد؛ هر یک از این ژانرها بر فضای بازی و نوع نقش آفرینی شما تاثیرگذار است. از این رو می توانید با توجه به شخصیت خود و تیم همراه تان یکی از این ژانرها را انتخاب و از بازی در کنار هم تیمی های خود لذت ببرید. یکی از سوالاتی که در این راستا پرسیده می شود، این است که ویژگی ها و سناریوهای مختلف هر یک از این ژانرها چیست؟! در ادامه با دیاموندروم همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد تفاوت ژانرهای مختلف بازی اتاق فرار کسب کنید.

ژانرهای مختلف بازی اتاق فرار

قبل از توضیح هر ژانر، این نکته را به خاطر داشته باشید که اتاق فرار مکانی برای سرگرمی و بازی گروهی است، از این رو یک فضای صرفا ترسناک و وهم آلود نیست. پس شما می توانید با توجه به ویژگی های هر یک از ژانرها و سلیقه خودتان یکی از ژانرها را انتخاب کنید و و اوقات به یادماندنی را در آن سپری کنید.

همانطور که گفته شد، اتاق فرار ژانرهای مختلفی دارد، در ادامه قصد داریم که ویژگی های هر یک از این ژانرها و سناریوها را معرفی کنیم:

اتاق فرار جنایی

در این ژانر شما و تیم تان مسئولیت حل معماهای جنایی و جذابی را دارید که از جمله آن ها می توان به یافتن اسلحه و صحنه جرم اشاره کرد. این سبک تقریبا مشابه با سبک معمایی است اما معماها و سناریو آن جذاب تر و دلهره آورتر است.

اتاق فرار ماجراجویی

 در صورتی که علاقه به سناریوهای افسانه ای و سفر در زمان دارید؛ قطعا اتاق فرار ماجراجویی بهترین انتخاب برای شما است. در این ژانر باید به دنبال معماهایی تاریخی، مرموز، جالب و هیجان انگیز باشید که در فضای اتاق جاسازی شده است.

اتاق فرار دلهره آور

این ژانر اتاق بازی، فضاسازی ترسناک و پیچیده ای دارد و معمولا با استفاده از سناریو، نور، فضای بازی و صدا برای بازیکنان حس ترس و دلهره ایجاد می کند؛ بنابراین هیچ شخص سوم یا آیتم زنده ای در این اتاق بازی نیست. هیجان این بازی هیچ تاثیری بر روند بازی و تعداد معماهای آن ندارد، بنابراین با یافتن تعداد سرنخ ها و حل معماهای نهایی به راحتی قادر به یافتن مسیر خروج می باشید.

اتاق فرار ترسناک

اتاق فرار ترسناک یکی از محبوب ترین ژانرها در بین بازیکنان است. در این ژانر از هر چیزی برای ترساندن بازیکنان استفاده می شود اما هیچ آسیبی به آنها زده نمی شود و صرفا حس استرس و ترس در وجودشان به وجود می آید. لازم به ذکر است که این ژانر معمولا دارای محدودیت سنی، افراد با بیماری های خاص و خانم های باردار است. پس لازم است قبل از حاضر شدن در محل حتما از قوانین و مقررات مجموعه مورد نظر، اطلاع کافی داشته باشید.

اتاق فرار هیجانی

اگر به دنبال هیجان و بالا رفتن آدرنالین می گردید، بی شک ژانر هیجانی را انتخاب کنید. اتاق فرار هیجانی به شما این امکان را می دهد تا کارهایی که هیچ وقت قادر به انجام آنها نبوده اید اما هیجان انجام آنها را داشته اید را امتحان کنید. در این ژانر، سناریو و آیتم های بازی به گونه ای طراحی شده اند که حس هیجان شما را بالا ببرند و ترس کمی داشته باشند.

اتاق فرار معمایی

در این اتاق فرار، اصولا معماهایی پیچیده و بدون ترس و استرس طراحی شده که شما و هم تیمی هایتان باید در زمان مقرر تمامی آنها را حل کنید و به رازهای آن پی ببرید. اگر ژانرهای هیجانی و ترسناک را دوست ندارید، حتما اتاق فرار معمایی را امتحان کنید.

در آخر باید به چند نکته اشاره کنیم، برای حل معماهای اتاق فرار تنها کافی است به اندازه کافی هوشیار و نسبت به اطراف خود کنجاو و خلاق باشید؛ البته در حل معماها باید به اندازه کافی مدیریت زمان نیز داشته باشید. یکی دیگر از نکات مهم در حل معماهای اتاق فرار این است که حتما به حداکثر و حداقل تعداد افرادی که باید در بازی حضور داشته باشند، توجه کنید.

مجموعه دیاموند روم با ارائه ژانرهای مختلف اتاق بازی، در خدمت شماست. برای اطلاع از بازی های دیاموند روم مقالات انواع بازی های اتاق بازی دیاموند روم را مطالعه کنید.

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی