بلاگ

راه کارهای موفقیت در اتاق فرار

بازی اتاق فرار یکی از بهترین و مهیج ترین بازی های فکری است که تمامی حواس و نیروهای ذهنی افراد شرکت کننده را درگیر خود می سازد؛ اما چه راه کارهایی موجب موفقیت بیشتر در اتاق فرار می شود؟! برای پاسخ به این سوال بهتر است نگاهی به اصول و نکات لازم و ضروری جهت یافتن سرنخ ها و حل معمای نهایی داشته باشیم. بنابراین اگر قصد امتحان کردن اتاق فرار را دارید یا هیچگاه موفق به برد در اتاق فرار نشده اید؛ در ادامه این مقاله با دیاموند روم همراه باشید تا راز موفقیت در اتاق فرار را کشف کنید. شاید این بار شما و هم تیمی های تان برنده سناریوهای هیجان انگیز اتاق های فرار ما باشید!

موفقیت در اتاق فرار

تنوع بازی و سناریوهای مختلف اتاق فرار موجب شده که نتوان دستورالعمل و مکانیزم قطعی و مطمئنی را برای حل معماها و یافتن سرنخ های آن ارائه کرد. با این حال راه کارهایی جهت سریع تر یافتن معماها و سرنخ های موجود در اتاق فرار وجود دارد که به هر چه موفق تر عمل کردن شما کمک می کنه؛ پس با ما همراه باشید.

همکاری تیمی

با توجه به محدودیت زمانی، همکاری با تیم همراه یکی از مهم ترین راه کارهای موفقیت در اتاق فرار است. تمامی افراد تیم باید با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و از افکار متفاوت خود برای یافتن سرنخ های موجود استفاده نمایند. اگر سرنخی پیدا کردید یا ایده ای دارید، حتما به هم تیمی های خود اطلاع دهید. به یاد داشته باشید که همکاری به معنای تمرکز روی یک سرنخ نیست.

 

دوری از استرس و اضطراب

به یاد داشته باشید که اتاق فرار یک بازی است و هدف آن علاوه بر یافتن سرنخ و حل معما، سرگرمی و تفریح گروهی است. پس سعی کنید در کنار هم تیمی های خود کارها را تقسیم بندی کنید و علاوه بر سرگرمی، با آرامش وظیفه خود را انجام دهید و مشاهدات تان را بیان کنید.

از ابتدا به دنبال سرنخ ها باشید

زمان زیادی برای یافتن سرنخ ها ندارید؛ از این رو سعی کنید از همان ابتدا شروع به یافتن سرنخ ها کنید و وقت خود را تلف نکنید. در صورتی که هیچ سرنخی پیدا نمی کنید، گرفتن یک راهنما انگیزه بیشتری به شما و تیم تان خواهد داد؛ بنابراین درخواست راهنمایی و کمک را به آخر وقت موکول نکنید. علاوه بر این به صداهایی که شنیده می شود و تابلو و نوشته ها توجه کنید، این علائم شما را به سمت راه درست هدایت می کنند.

توجه به علائم و الگوها

بعضی از سرنخ ها ممکن است در همان ابتدا و برخی دیگر در دقایق پایانی پیدا شوند. شما باید به تمامی سرنخ ها و اشیا توجه داشته باشید و الگوها را دنبال کنید، سرنخ های مرتبط به هم را در کنار یکدیگر قرار دهید تا در حل معمای نهایی به شما کمک کنند. در این راه، یادداشت ذهنی از نحوه چیدمان و کلیه اشیا موجود و هر چیز غیر عادی به شما کمک می کند تا به سرنخ ها نزدیک تر شوید.

موارد بی اهمیت را نادیده بگیرید

همه اشیا و لوازم موجود در اتاق ها الزاما سرنخ نیستند. اتلاف وقت روی موارد بی اهمیت، تنها زمان لازم برای یافتن سرنخ های جدید و مهم را از شما می گیرد و در یافتن جواب معما هیچ کمکی نمی کند. از این رو مواردی را در نظر بگیرید که در حل معما به شما و هم تیمی هایتان کمک کنند.

 

به خاطر داشته باشید که شما اولین فردی نیستید که اتاق فرار را امتحان می کنید؛ این بدان معناست که همه معماها حل شده و برای همه چیز راه حل خاص و ساده ای وجود دارد. بنابراین به دنبال مساله و روش خاص، پیچیده و منحصر به فردی نباشید. پوشیدن لباس های راحت و آزاد هم نیز یکی دیگر از موارد موفقیت در اتاق فرار است.

در آخر باید به یاد داشته باشید که معماهای اتاق فرار نیازی به مهارت خاصی برای حل کردن ندارن، تنها باید موضوع را در ذهن خود آسان کنید و به حقه آن پی ببرید. البته فراموش نکنید که در این بازی ها همکاری گروهی اهمیت زیادی دارد.

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی